În a doua parte a
articolului ”Cum se folosește eficient un site” explicam pe scurt cum
funcționează un sistem de marketing și publicitate bazat pe activitatea
on-line. Revenind la acest subiect, voi puncta câțiva pași obligatorii pe care
trebuie să-i facă persoana care își dorește o afacere în mediul on-line și
factorii care pot influența pozitiv sau negativ rezultatele obținute.
- trebuie să studieze până înțelege exact cum funcționeză acest
sistem de vânzări înainte de a investi timp, muncă și bani în crearea sa.
Orice lacună în acest sens va duce la pierderi de timp și energie, poate
chiar la pierderea entuziasmului atât de necesar în obținerea de rezultate
pozitive;
- să-și contureze o strategie pe care să o urmeze, îmbunătățind-o în
permanență, pe măsură ce practica îi arată căile de urmat;
- să își creeze și să-și organizeze meticulos toate elementele care
iau parte la realizarea acestei afaceri, folosind instrumente specifice
pentru fiecare etapă, cum ar fi bugete de timp și de cheltuieli, diagrame
de lucru etc pentru organizare, iar pentru construcția propriu-zisă sunt
template-urile, editoarele de texte, tot felul de programe informatice ;
- să folosească în permanență instrumente de analiză a rezultatelor
parțiale și generale obținute, să tragă concluzii iar pe baza acestora să
ia deciziile cele mai indicate de îmbunătățire a activității.
O
analiză mai detaliată a fiecărui pas pe care l-am descris anterior a dus la
următoarele concluzii, structurate tot pe puncte:
1.
–
pentru a ajunge la înțelegerea corectă a sistemului de vânzări și câștiguri
on-line e necesar un mare număr de cunoștințe din zona economicului în general,
a vânzărilor, publicității și a marketingului în special, dar și din comunicare,
relații sociale, media, matematică, sociologie etc. Și pe lângă toate aceste
cunoștințe trebuie să adăugați cât mai mult din calitățile dumneavoastră cu
care v-ați născut: inteligența, perspicacitatea, intuiția, perseverența, simțul
măsurii și multe altele. Cu cât beneficiați de cantități mai însemnate din
fiecare dintre acestea, șansele dumneavoastră de succes cresc proporțional, iar
asta este o veste bună. Vestea și mai bună este că fiecare dintre aceste
calități v-a fost dăruită cel puțin într-o proporție care să vă permită să o
dezvoltați în măsura în care acționați în această direcție. Orice abilitate în
care investiți energie și efort se va dezvolta pe măsura interesului pe care
i-l acordați.
2.
–
în vederea creării unei strategii, sunt necesare cam tot aceleași abilități și
competențe ca la punctul 1., cu preponderență fiind utilă o minte limpede,
organizată, susținută de o bogată fantezie, creativitate și temeinice cunoștințe
în domeniul căruia îi va fi adresat conținutul informațional al site-ului.
Evident, toate acestea se pot găsi fie la școală, fie în biblioteci sau, cel
mai simplu, pe alte site-uri. Dacă cineva s-a gândit că ceea ce scriu eu aici e
unic, se înșeală amarnic, sute și mii de alte pagini de internet sunt pline de
aceste informații. Puteți verifica personal cautând pe Google sau cu alte
motare de căutare.
3.
–
punctul 3. reprezintă partea cea mai concretă a sistemului pe care doriți să îl
creați și să-l dezvoltați. Aici veți avea nevoie de ceva cunoștințe de
informatică, cel puțin la nivelul utilizării unor programe gata concepute și
construite de cei care se pricep cu adevărat la asta. Acestea sunt în prezent
în număr imens de mare și sunt capabile să rezolve cam orice problemă cu care
vă puteți confrunta pe parcursul lucrărilor dumneavoastră, pentru că acesta e
un drum bătătorit deja și mulți alții au căutat soluții înaintea dumneavoastră.
Uneltele pe care aveți nevoie să le folosiți sunt peste tot, dar necesită multă
răbdare și minuțiozitate căutarea celor mai comode, mai facile și, de ce nu,
cele mai ieftine sau chiar gratuite. Dacă aveți resurse materiale mai reduse
dar dispuneți de mai mult timp, veți căuta softuri gratuite pe care le veți
folosi în condițiile impuse de cei care vi le oferă. Dacă, în schimb, doriți să
obțineți rezultate imediate și de o calitate mult superioară de la început,
veți apela la ajutor plătit. Fie la o persoană calificată, fie la softuri mai
performante, contra cost. În ceea ce priveste organizarea materialelor
realizate, aici se recomandă să vă specializați personal, pentru că aveți
nevoie de informații directe și în timp real pe care e greu de crezut că va
putea altcineva să vi le ofere la nivelul cerut. Niște programe pentru un buget
de venituri și cheltuieli, un calendar sau o agendă a timpului de lucru sau
chiar niște modele de proceduri de sistem se pot gasi tot in mediul on-line la
prețuri modice sau free.
4.
–
odată sistemul creat, mai rămâne să vă alegeți partenerii cu care doriți să
colaborați și să încheiați înțelegeri cu ei, pe cât posibil pe bază de
contracte comerciale. Pentru această activitate se impune să cunoașteți căt mai
bine modul în care funcționează tot acest sistem, valoarea serviciilor si a
produselor pe care le puteți oferi, să aveți ceva noțiuni de drept și
contabilitate. De un real folos vă vor fi toate abilitățile de negociere și de
comunicare interumană. Pe măsură ce toate acestea vor fi puse în practică, e de
dorit să căutați instrumente de monitorizare a rezultatelor obținute și să
studiați cu atenție rapoartele obținute pe baza acestora. În felul acesta veți
înțelege dacă mergeți pe drumul cel bun, în direcția dorită, dacă e nevoie să
aduceți ceva modificări strategiei inițiale sau în cât timp vă puteți aștepta
să ajungeți la rezultatele dorite.
Cam așa arată, în linii foarte mari,
o hartă a unei afaceri on-line pe care o puteți gestiona din fața oricărui
calculator legat printr-o conexiune la internet, oriunde s-ar afla în lume,
chiar pe o plaja însorită dintr-o zonă tropicală!
Foarte frumos expus şi cred eu, destul de complet.
RăspundețiȘtergereAsupra afirmaţiei "de oriunde din lume", am rezerve serioase!
Şansele să pleci din România şi să îţi conduci afacereaconline în Grecia sau orice altă ţară, sunt sub 1%, fără să ai o mulţime de cunoştinţe despre ţară, legislaţia ţării respective şi o serie de acte, avize şi aprobări în regim internaţional. (Apostila de la Haga)
Povestea asta e unul din miturile cele mai toxice ala afacerilor online.
Poate voi scrie o broşură despre povestea asta.