Site-ul sau blog-ul
este un instrument. Să învățăm să-l folosim eficient.
El poate fi deținut de noi sau de altcineva. Daca e deținut de noi, eventual chiar administrat de noi, principala lui utilitate constă în faptul că ne permite să ne exprimăm părerile în așa fel încât un număr semnificativ de persoane să aibă acces la ele. Ne ajută să ne facem cunoscute produsele, oferta, ceea ce avem noi de oferit și ce am dori să primim în schimb.
El poate fi deținut de noi sau de altcineva. Daca e deținut de noi, eventual chiar administrat de noi, principala lui utilitate constă în faptul că ne permite să ne exprimăm părerile în așa fel încât un număr semnificativ de persoane să aibă acces la ele. Ne ajută să ne facem cunoscute produsele, oferta, ceea ce avem noi de oferit și ce am dori să primim în schimb.
Site-urile altora sunt de asemeni foarte valoroase pentru noi pentru că ne oferă imense cantități de informație la costuri aproape 0. Zic ”aproape 0” pentru că timpul pe care noi îl consumăm studiind produsul respectiv, site-ul sau blog-ul, poate fi cuantificat și evaluat în echivalentul său valoric sau monetar. Un volum uriaș de informație este permanent încărcat în diverse formate pe miliarde de site-uri iar procesul crește vizibil de la o zi la alta. Astazi practic ai putea să îți asiguri educația și instrucția chiar și numai din rețeaua electronică, on-line.
Dar, deocamdată, o să las deoparte învățământul on-line, pentru că vreau să expun câteva idei referitoare la modul în care se pot câștiga bani în mediul virtual. Și anume: banii vin, ca în orice altă afacere, de la cumpărătorii de bunuri și servicii. Doar că bunurile și serviciile oferite în momentul de față au căpătat atât de multe forme și aspecte noi, încât uneori e destul de greu să ne dăm seama la prima vedere că lucrul din fața noastră e chiar o marfă. Cea mai mare cotă de venituri on-line sunt realizate din producția de soft-uri, prin vânzări directe, apoi serviciile de marketing și publicitate prin nenumăratele lor forme, unele chiar foarte greu de identificat și de înțeles ca mecanism de funcționare, pentru că implică mai multe nivele și sunt complicat de urmărit.
În prezent a luat amploare folosirea unui sistem de publicitate și vânzări care, în linii mari derivă din sistemele MLM și s-ar putea explica pe scurt cam așa: orice persoană își poate crea o identitate on-line (proprie sau inventată), o face cunoscută prin mediile de socializare la care are acces (platforme gen Facebook, twittter, etc), căutând să o facă cunoscută cât mai multor persoane cu interese similare. Această persoană virtuală crează forma și conținut pentru cel puțin un blog sau un site pe care îl prezintă cunoscuților din mediile de socializare (listelor de prieteni). Acestora li se captează interesul prin conținutul site-ului, care trebuie să fie cât mai apropiat de interesele lor. In felul acesta se asigură ”traficul” pe site. Iar odată ce site-ul a devenit vizibil, are vizitatori, vânzătorii de produse și servicii vor dori să plătească pentru a-și putea expune reclama și publicitatea pentru produsele lor pe site-ul de care vorbeam.
Cu cât produsele lor vor fi văzute de un număr mai mare de persoane, vor exista mai mulți clienți care vor cumpăra iar din banii primiți o parte îi vor plăti pentru publicitate. Pare complicat? Poate! Dar sunt doar câțiva pași simpli pe care îi pot face chiar și copiii, dacă au o minte cât de cât organizată. Sumele pe care le câștigă fiecare, însă, sunt în funcție de foarte multe variabile, care vor face obiectul unui articol viitor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu