Treceți la conținutul principal

UNITATEA CREAȚIEI

          O altă idee și-a găsit locul în mintea mea de puțină vreme. Am mai ținut-o pe aproape, căutând să-i dau o formă ceva mai clară și mai ușor de înțeles pentru cei mai mulți oameni, dar acum prefer să o las să zboare...


          După cum știm cu toții, toate lucrurile din univers fac parte dintr-o anumita categorie (una sau mai multe, dar măcar într-o anumită categorie tot pot fi încadrate).
            Dar și categoriile sunt tot lucruri. Deci, conform primei afirmații, categoriile fac și ele parte, la randul lor, din alte categorii, mai generale, pe un nivel superior de ierarhizare sau clasificare.
            Așadar, dacă aplicăm algoritmul de mai sus de suficient de multe ori, ar trebui să ajungem în final la o singură categorie, deci un singur lucru. UNUL.
            Doar că, din ceea ce cunoaștem noi, există o infinitate de lucruri, deci o infinitate de categorii, și ar fi practic imposibil, la nivelul de dezvoltare atins de noi în prezent, să facem toate clasificările necesare pentru a ajunge la acel UNU. Totuși, simplul fapt că am ajuns să putem privi lucrurile din această perspectivă constituie un pas imens în înțelegerea existenței în totalitatea și unicitatea sa.
            În funcție de puterea de înțelegere a fiecăruia dintre noi, se pot privi toate lucrurile cu care avem de-a face de pe un nivel superior, acela al categoriei în care acestea se încadrează în mod direct. Apoi, mai urcăm o treaptă, prin prisma faptului că respectiva categorie se încadrează și ea într-o altă categorie mai largă, pe care, la rândul ei, o putem studia. Iar procesul se poate relua de pe orice nivel ne aflăm la un moment dat al existenței și evoluției noastre.

         
           Probabil că vom trăi suficient de mult încât să ajungem să cunoaștem acel UNU doar dacă reușim să acceptăm faptul că, în final, cunoașterea vine prin credință, aceasta fiind limbajul de comunicare al Creației cu noi, elemente ale Creației.

Comentarii

  1. Viziunea ta este corectă!
    Felicitări!
    Pot spune că există o metodă arhi-cunoscută, care îţi permite să VIZUALIZEZI acest Adevăr fundamental, tocmai descris aici!
    Metoda, se numeşte... POST.
    Totuşi, după mulţi ani de post şi multe descoperiri, am ajuns la concluzia că POSTUL trebuie ţinut sub îndrumarea unui instructor, a uni om care FACE AŞACEVA şi CUNOAŞTE DRUMUL.
    Altfel, se poate termina foarte neplăcut o aventură solitară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru comentariu și pentru apreciere. Continuu să consider că de la cursul tău mi se trage ”nevoia” tot mai acută de a trage concluzii la ceea ce gândesc și a așeza ideile în cuvinte. Chiar dacă abilitatea de a gândi mult și profund e moștenită și educată încă din primii ani de viață, meritul tău rămâne întreg!

      Ștergere
    2. În ceea ce privește POSTUL, recunosc că aici încă mai am de învățat. În copilărie insista bunica mea să postim cel puțin 1-2 săptămâni în fiecare post și de atunci am renunțat la ideea asta. În viitor ma gândesc serios să văd ce și cum, dar deocamdată experiența mea e cam zero pe această zonă.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

SILVIU POPA - Stiinta Succesului

Am mai cunoscut un OM absolut deosebit. Domnul Dr. Silviu Popa e probabil raspunsul la unele dintre cautarile mele din ultimii ani. Totul merge in directia in care e hotarat sa mearga, viata nu poate fi oprita in cursul ei firesc. Pentru ca acesta e blogul meu, ceea ce postez aici se refera la mine si la existenta mea. Daca cineva gaseste asemanari si preocupari comune, este foarte bine si sunt incantata. Astept chiar feed-back-ul oricui are ceva de impartasit cu mine sau cu altii. Dar si daca nu sunteti interesati de toate lucrurile care ma preocupa pe mine, eu tot la fel imi voi scrie articolele. D-l Dr. Silviu Popa nu mai e, de ceva vreme, un om simplu si obisnuit. Pentru ca a investit mult timp si cantitati imense de energie pentru a deveni persoana interesanta, pozitiva si evoluata care este in acest moment. Am inceput sa invat sa sesizez munca imensa pe care au depus-o oamenii pentru a se autoperfectiona si autodezvolta. Si imi face o placere imensa sa lucrez cu astfel d

RANDURI PENTRU SULAMITA

          Autor: ION MINULESCU                                                     lui Benjamin Fundoianu Sulamita, Sulamita!... Regele-ntelept cinstita-a Trupul tau cu pofta lui... Si-n pamantul Canaan, Ca o floare parfumata de gutui Langa trunciul unui cedru din Liban, Regele-ntelept voit-a Sa-ti inchine Sulamita, Si Coroana, Si viata, Si divina-i Palestina, Caci amanta pentru rege E mai mult ca o Regina!... Dar tu minte n-ai avut... Si cand regele te-a vrut, Din palatul lui cu-o suta de odai Si de terase Ai fugit pe Galaad, Sa-i pasti caprele raioase, Si din stelele ce cad Sa-ti faci vise mincinoase Sub umbrela unui brad... Laudatu-te-au Profetii Si-nteleptul Solomon, Ca pe macii din Saron, Ca pe crinii din Senir, Ca pe graul din Sulem... Dar din laudele toate N-ai cules decat scaietii Si fatidicul blestem Sa nu-i poti fi nici amanta, Nici nevasta... Iata ce-a fost scris la lege! Sulamita, Sulamita, Pentru ce-ai fugit de Rege Si-ai fost

FaceBook… ce caut eu acolo?

Sunt cateva luni de cand cochetez, ma joc cu site-ul FB. Mai timid sau mai insistent, cu Badoo, cu Yahoo Messenger, am incercat sa gasesc niste idei comune, niste linii care sa ne uneasca. Ce cautam de fapt fiecare dintre noi pe aceste retele sociale? Poate daca as reusi sa fac o lista cu ce am gasit eu pe FaceBook, ar fi mai usor sa inteleg si ce cautam de fapt. S-o luam metodic: e un loc de socializare, adica unde intalnesti oameni si interactionezi cu ei.   Asa mi-am facut cativa prieteni noi. Cati vor rezista testului timpului, ramane de vazut. Am postat poze cu mine, mai ales, si cu cei apropiati, pentru a fi vazute de alte cunostinte. Simteam nevoia sa fim admirati de cunostintele mai vechi sau mai noi. Sa primim comentarii admirative si like-uri. Cu alte cuvinte sa fim placuti de ceilalti. De cat mai multi. Postam cand avem timp, chef si imaginatie, ideile pe care dorim sa le impartasim celorlalti. Si asteptam, la fel, sa fim “bagati in seama” de prieteni, sa ne acorde atentia