Treceți la conținutul principal

Folosește-ți eficient propriile resurse

            Printre multe alte probleme ce-și așteaptă zilnic rezolvarea, e nevoie să găsim calea de a ne doza eficient consumul de energie personală.


          
 
         Primul pas constă în așezarea într-o listă a tuturor activităților pe care trebuie sau ne dorim să le desfășurăm în fiecare zi. Apoi să le ordonăm după importanța rezultatului pe care estimăm că îl vom obține în urma activității respective. Iar în funcție de prioritățile astfel stabilite, să începem să alocăm și timpul nostru, și forța de muncă, dar mai ales puterea minții. Adică în perioadele în care suntem odihniți, ne simțim ”în formă”, să ne ocupăm de activitățile care aduc cele mai mari realizări, acestora rezervându-le și cea mai mare parte a timpului nostru. După ce acestea au fost duse la bum sfârșit, în timpul care ne-a mai rămas, să ne ocupăm de următoarele activități de pe listă.
             Și mai putem să căutăm să împletim 2 sau chiar mai multe activități care solicită fiecare resurse diferite, care se ”suportă” unele pe celelalte, făcând astfel importante economii de timp, pe care să-l putem redistribui spre alte acțiuni pentru care, de obicei, timpul rămas e foarte redus.

            De o importanță majoră este să nu omitem din lista noastră activitățile de relaxare și odihnă, care au ca rezultat refacerea tuturor capacităților noastre funcționale, fără de care reluarea acestui ciclu în următoarea zi ar deveni aproape imposibilă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SILVIU POPA - Stiinta Succesului

Am mai cunoscut un OM absolut deosebit. Domnul Dr. Silviu Popa e probabil raspunsul la unele dintre cautarile mele din ultimii ani. Totul merge in directia in care e hotarat sa mearga, viata nu poate fi oprita in cursul ei firesc. Pentru ca acesta e blogul meu, ceea ce postez aici se refera la mine si la existenta mea. Daca cineva gaseste asemanari si preocupari comune, este foarte bine si sunt incantata. Astept chiar feed-back-ul oricui are ceva de impartasit cu mine sau cu altii. Dar si daca nu sunteti interesati de toate lucrurile care ma preocupa pe mine, eu tot la fel imi voi scrie articolele. D-l Dr. Silviu Popa nu mai e, de ceva vreme, un om simplu si obisnuit. Pentru ca a investit mult timp si cantitati imense de energie pentru a deveni persoana interesanta, pozitiva si evoluata care este in acest moment. Am inceput sa invat sa sesizez munca imensa pe care au depus-o oamenii pentru a se autoperfectiona si autodezvolta. Si imi face o placere imensa sa lucrez cu astfel d

RANDURI PENTRU SULAMITA

          Autor: ION MINULESCU                                                     lui Benjamin Fundoianu Sulamita, Sulamita!... Regele-ntelept cinstita-a Trupul tau cu pofta lui... Si-n pamantul Canaan, Ca o floare parfumata de gutui Langa trunciul unui cedru din Liban, Regele-ntelept voit-a Sa-ti inchine Sulamita, Si Coroana, Si viata, Si divina-i Palestina, Caci amanta pentru rege E mai mult ca o Regina!... Dar tu minte n-ai avut... Si cand regele te-a vrut, Din palatul lui cu-o suta de odai Si de terase Ai fugit pe Galaad, Sa-i pasti caprele raioase, Si din stelele ce cad Sa-ti faci vise mincinoase Sub umbrela unui brad... Laudatu-te-au Profetii Si-nteleptul Solomon, Ca pe macii din Saron, Ca pe crinii din Senir, Ca pe graul din Sulem... Dar din laudele toate N-ai cules decat scaietii Si fatidicul blestem Sa nu-i poti fi nici amanta, Nici nevasta... Iata ce-a fost scris la lege! Sulamita, Sulamita, Pentru ce-ai fugit de Rege Si-ai fost

FaceBook… ce caut eu acolo?

Sunt cateva luni de cand cochetez, ma joc cu site-ul FB. Mai timid sau mai insistent, cu Badoo, cu Yahoo Messenger, am incercat sa gasesc niste idei comune, niste linii care sa ne uneasca. Ce cautam de fapt fiecare dintre noi pe aceste retele sociale? Poate daca as reusi sa fac o lista cu ce am gasit eu pe FaceBook, ar fi mai usor sa inteleg si ce cautam de fapt. S-o luam metodic: e un loc de socializare, adica unde intalnesti oameni si interactionezi cu ei.   Asa mi-am facut cativa prieteni noi. Cati vor rezista testului timpului, ramane de vazut. Am postat poze cu mine, mai ales, si cu cei apropiati, pentru a fi vazute de alte cunostinte. Simteam nevoia sa fim admirati de cunostintele mai vechi sau mai noi. Sa primim comentarii admirative si like-uri. Cu alte cuvinte sa fim placuti de ceilalti. De cat mai multi. Postam cand avem timp, chef si imaginatie, ideile pe care dorim sa le impartasim celorlalti. Si asteptam, la fel, sa fim “bagati in seama” de prieteni, sa ne acorde atentia